جمعه , اردیبهشت ۷ ۱۴۰۳
کارگاه گلدسته سازی

حمایت از صنعت گلدسته سازی

خبرگزاری فارس اعلام داشت که صنعت گلدسته‌ سازی فلزی کشور در بابل از حمایت مسئولان محروم است

با توجه به اینکه گسترش صنعت گنبد و گلدسته‌سازی سبب اشتغالزایی بسیاری از جوانان استان و شهرستان بابل می‌شود اما نه تنها توجهی نسبت به این صنعت صورت نگرفته بلکه صاحبان این صنعت در بابل در پرداخت مالیات‌های هنگفت با مشکلات زیادی مواجه هستند.

علی عرب که پایه‌گذار صنعت گلدسته سازی فلزی کشور در بابل بوده است هم اینک پیشنهادات زیادی برای احداث کارخانه این صنعت در کشورهای باکو و بغداد دارد اما به خاطر علاقه به میهن با درخواست آنها موافقت نکرده و خدمت به میهن را ترجیح داده است.

علی عرب در گفتگو با خبرنگار فارس در بابل در خصوص حمایت از این صنعت اظهار داشت: 

صنعت گلدسته‌سازی فلزی کشور را از سال ۱۳۵۴ در شهرستان بابل پایه‌گذاری کرده و بعد از مدتی این صنعت به سرعت گسترش یافته و هم اینک دارای شعبات زیادی در سطح استان و شهرستان بابل است.

وی با اشاره به اینکه شعار ما، کار سبک، سریع، ارزان و با دوام است، بیان داشت: تلاش ما بر این است فلز را به شکلی در آوریم که زیبایی خاصی داشته و در عین حال ارزان هم تمام شود و در حال حاضر مدرن‌ترین کارها را پیگیری کرده و پیش بینی می‌کنیم روز به روز بهتر شود.

عرب حمایت مسئولان را در پیشرفت کارها بسیار مهم برشمرد و تصریح کرد: اگر استقبال خرید گنبد و گلدسته افزایش یابد به انجام فعالیت‌های بهتر با کیفیت مطلوب‌تر تشویق شده اما تاکنون هیچ یک از مسئولان اوقاف و امور خیریه و بنیاد شهید استان نه تنها از این صنعت بازدید نکرده بلکه در رفع مشکلات و موانع موجود نیز کمکی به ما نکردند.

وی تبلیغات را یکی از مهم‌ترین ابزار برای معرفی صنایع ایران برشمرد و افزود: به دلیل افزایش مالیات حتی از انجام کارهای تبلیغاتی نیز محروم بوده چرا که زمانی که تبلیغات کرده مالیات ما را افزایش داده و بیان می‌کنند درآمد مالی شما خوب بوده که بخشی از آن را به تبلیغات اختصاص داده اید.

عرب با بیان اینکه در طرح توسعه صنعت گلدسته سازی بابل تعداد کارگران به چهار برابر افزایش می‌یابد، تصریح کرد: با توجه به وجود این صنعت در مازندران در حال حاضر مسئولان سفارش ساخت گنبد و گلدسته را به اصفهان داده در حالیکه کیفیت ساخت گنید و گلدسته اصفهان بهتر از مازندران نیست و اگر مسئولان از این صنعت در بابل حمایت کنند علاوه بر اشتغالزایی زیاد، ساخت گنبد و گلدسته در مازندران ارزان‌تر از اصفهان تمام می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: تقاضاهای زیادی از کشورهای باکو و بغداد برای پایه‌گذاری این صنعت در آن کشورها داشتیم اما به خاطر علاقه به میهن و برای اینکه به کشور خود خدمت کنیم از رفتن به آن کشورها خوداری کردیم.

5/5 - (1 امتیاز)

Visits: 198

درباره‌ی اسماعیلی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *